Polski certyfikat BPMN

certyfikowanie znajomości notacji BPMN
przez
Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk
w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Korzyści z certyfikacji
Rada Programowa
Krótko o BPMN
Przyznane certyfikaty
Egzamin i prolongata certyfikatu
Organizacja walidacji
Regulamin egzaminu
Próbny test
Kontakt


| Korzyści z certyfikacji w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK)

Zdobycie certyfikatu BPMN pozwala na:

  1. Zwiększenie kompetencji zawodowych: Certyfikat potwierdza Twoją wiedzę i umiejętności w zakresie modelowania i analizy procesów biznesowych, co przekłada się na wyższą jakość pracy.
  2. Uznanie na rynku pracy: Posiadanie certyfikatu BPMN może otworzyć drzwi do lepszych ofert pracy, awansów i podwyżek, a także zwiększyć Twoją atrakcyjność jako eksperta w dziedzinie.
  3. Rozwój sieci kontaktów zawodowych: Certyfikacja łączy Cię z globalną społecznością profesjonalistów, którzy również posiadają certyfikat BPMN, co daje możliwość wymiany doświadczeń i współpracy.

Wyobraź sobie, jak zdobycie certyfikatu BPMN może wpłynąć na Twoją karierę zawodową. Z większym zaufaniem do swoich umiejętności i lepszym zrozumieniem procesów biznesowych, będziesz w stanie wprowadzać efektywniejsze rozwiązania i pomagać swojej organizacji w osiąganiu wyższej wydajności. Twoje osiągnięcia nie pozostaną niezauważone, a Ty zyskasz szacunek kolegów z branży oraz potencjalnych pracodawców.

Nie czekaj dłużej – zainwestuj w swoją przyszłość już dziś! Zapisz się na certyfikację BPMN, a następnie zdaj egzamin, aby stać się certyfikowanym specjalistą. Twoja kariera zawodowa oraz organizacja, w której pracujesz, tylko na tym zyskają.

  


| Ramy prawne funkcjonowania certyfikacji

Obwieszczenie Ministra Rozwoju I Technologii
z dnia 7. grudnia 2022 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Modelowanie i analizowanie procesów biznesowych zgodnie z Business Process Model and Notation” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Decyzja Ministra Rozwoju i Technologii
z dnia 1. lutego 2023 r. o nadaniu Instytutowi Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk uprawnienia do certyfikowania kwalifikacji „Modelowanie i analizowanie procesów biznesowych zgodnie z Business Process Model and Notation”


| Informacje o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (ZSK)

15 stycznia 2016 r. weszła w życie Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Na wprowadzenie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) czekało wiele osób: uczniowie, pracodawcy, związki zawodowe, organizacje branżowe, ale przede wszystkim polscy pracownicy – zarówno ci, którzy pracują w Polsce, jak i ci wyjeżdzający do pracy w krajach Unii Europejskie

Rozwiązania, które wprowadza Zintegrowany System Kwalifikacji, to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku pracy i w gospodarce. Jak wskazują doświadczenia innych krajów europejskich, dzięki wprowadzeniu systemu opartego na ramie kwalifikacji wzrośnie liczba osób zainteresowanych formalnym uznawaniem kompetencji i podnoszeniem kwalifikacji, co wpłynie nie tylko na sytuację zawodową ludzi, lecz także na ich poczucie bezpieczeństwa na rynku pracy.

W Polsce kwalifikacje nadawane są w systemach oświaty i szkolnictwa wyższego, ale także przez stowarzyszenia i organizacje branżowe, funkcjonujące na podstawie różnych przepisów. Niektóre z kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego odpowiadają wysokim standardom jakości, ale nie wszystkie.

Dla poszukujących pracy poza własnym krajem, jak i dla pracodawców zatrudniających obcokrajowców, możliwość bardziej obiektywnego porównania dyplomów wydawanych w różnych krajach jest sprawą kluczową. Polacy pracujący w innych krajach często są zatrudniani poniżej swojej wiedzy i umiejętności. Powodem jest to, że poza granicami naszego kraju nie bardzo wiadomo, jaki poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji przypisano kwalifikacji. Możliwość sprawdzenia poziomu kwalifikacji powinna sprawić np. to, że Polak pracujący np. w Irlandii będzie zarabiał tyle samo co Irlandczyk z takimi samymi kompetencjami.

Prace nad nowym systemem prowadzone były pod kierunkiem Ministra Edukacji Narodowej, który nadzorował i koordynował cały obszar zmian w systemie kwalifikacji.

Prace nad Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji w Polsce prowadzone były w stałej współpracy z partnerami społecznymi. Byli to przedstawiciele pracodawców, związków zawodowych, organizacji branżowych, organizacji pozarządowych, instytucji edukacyjnych i naukowo-badawczych, firm szkoleniowych. Ich opinie miały istotny wpływ na kształt wielu rozwiązań w ZSK.

Zintegrowany system kwalifikacji dotyczy tych, którzy chcą się uczyć i rozwijać przez całe życie, a także pokoleń, które dopiero przygotowują się do wejścia na rynek pracy. W zintegrowanym systemie większego znaczenia nabierają konkretne efekty uczenia się, czyli to, co wiemy, jakie umiejętności i kompetencje posiadamy oraz jak potrafimy je wykorzystać w życiu zawodowym i społecznym.

Zintegrowany system kwalifikacji dotyczy tych, którzy chcą się uczyć i rozwijać przez całe życie, a także pokoleń, które dopiero przygotowują się do wejścia na rynek pracy. W zintegrowanym systemie większego znaczenia nabierają konkretne efekty uczenia się, czyli to, co wiemy, jakie umiejętności i kompetencje posiadamy oraz jak potrafimy je wykorzystać w życiu zawodowym i społecznym.




Aktualizacja serwisu: